Banff, The Icefield Parkway, Yoho en Jasper

23 mei 2015 - Jasper Nationaal Park, Canada

Inmiddels zijn we weer een aantal dagen en een paar honderd kilometers verder. Het is hier de afgelopen dagen heerlijk weer geweest. Nadat we de hoogtepunten van Banff hadden bekeken (de cave en het bassin wat vroeger werd gebruikt door de lokale bevolking als badhuis)  hebben we geslapen op een camping die voor een gedeelte gesloten was i.v.m. berengevaar… Die avond hebben we lekker de BBQ aangestoken en buiten bij het vuur gezeten totdat we in de schemer ongeveer 100 meter vanaf de camper een grizzly beer door het bos zagen wandelen. De ochtend erna zijn we rond 7 uur naar Lake Two Jack gegaan om daar ons ontbijt te nuttigen. Dat was fantastisch maar wel koud zo vroeg in de ochtend.

Daarna zijn we richting Lake Louise (welke nog half bevroren is) gereden en hebben we onderweg een lange wandeling gemaakt langs schitterende watervallen. Daarna zijn de we gondola ingegaan en net voordat we bij de plaats des onheils aankwamen kwam Den erachter dat het een skilift was i.p.v. een gondel (de bootjes). Oeps jammer joh.. niet piepen en gaan met die banaan. Hij koos om in een open liftstoeltje de berg op te gaan…  dus werd het een dicht liftje naar beneden hihi. Het uitzicht was prachtig, maarrr hij zou het er niet nog een keer voor doen. Wat een geluk dat één keer meer dan genoeg is ;-) Daarna zijn we naar Yoho National Park gegaan om Emerald Lake te bekijken. Dit meer is bekend om de blauwe kleur. In Yoho hebben we geslapen en de ochtend erna zijn we over de icefield parkway gereden.

Dit is DE weg om wildlife te spotten… nou ik denk dat alle beesten ook vakantie hadden aangezien wij geen beer of hert of wat dan ook gezien hebben maar wel hele andere mooie dingen. Het is een schitterende weg om te rijden, dwars door de rocky mountains heen. In het midden van deze weg hebben we een tour gedaan naar de Athabasca Gletsjer. Eerst ga je met een pendelbusje een stukje de berg op en daarna stap je over in een bus met hele grote banden en rij je de Gletsjer op en sta je aan de voet van een oeroude Gletsjer. Echt zo cool ! Daarna verder de Icefield weg over en langs de Sunwapta en Athabasca falls. Die nacht hebben we geslapen in Jasper. Vanmorgen zijn we om het Beauvert lake gelopen en zijn we met een kano het meer op gegaan. Dit is het mooiste meer tot nu toe, die we gezien hebben waardoor we er ook heel lang gebleven zijn. Heel helder blauw water. Daarna zijn we naar Lake Maligne gereden. Dit is één van de mooiste meren in dit gebied maar na het meer van vanmorgen viel het eigenlijk een beetje tegen.

Daarna zijn we richting de hotspring gereden en we waren er inmiddels over uit dat we in Jasper maar een extra nacht blijven slapen en Mount Robsen zullen overslaan. Er werd aangegeven dat we waarschijnlijk op de weg naar de hot springs, beren zouden spotten en dat klopt we hebben 2 beren gezien waarvan er één, 2 kleintjes had… zo schattig en heel dicht langs de weg. Annie het filmpje is dan ook gelukt nadat we zijn uitgestapt en Yogi de beer netjes hadden gevraagd even lief te lachen. Geintje moeders….geen paniek alles zit er nog op en aan en de wagen is ook nog heel.

Vanaf morgen rijden we naar het zuiden en zullen we onderweg nog het park wells Grey bekijken en wat grotere plaatsen langs gaan om daarna richting Vancouver Island te vertrekken. Dit was het weer voor nu.

Groetjes van ons.

1. Christa:
    23 mei 2015
    Fantastisch om zo met jullie mee te reizen!!
  2. Daan:
    23 mei 2015
    Is het al 31/5
    Echt super cool allemaal weer!!
  3. Erik Berkhout:
    Super gaaf !!!
  4. Char:
    24 mei 2015
    schatjes wat prachtig daar! Dat meer...idd zucht. .Spannend ook n grizzly in je voortuin. en Den in die skikift waar is die foto??? Genietze!
  5. Henk en toos:
    24 mei 2015
    Wij maken de reis met jullie mee, fantastisch. Schitterende reis , nu nog volop genieten op Vancouver Island. Groetjes
  6. Bhartie:
    26 mei 2015
    Ziet er heerlijk uit en prachtig uit. Echt een mooie ervaring!
  7. Marian Verweij:
    27 mei 2015
    Wat hebben jullie het weer fantastisch het weer is goed het uitzicht is geweldig dat water zo helder als wat en dan al die dieren jullie genieten met volle teugen en het is gegund hoor wat een schatten en we mogen gratis mee genieten wat willen we nog meer haha.