The Amish Country, Mall of Amerika en Theodore Roosevelt National Park

15 mei 2015 - Miles City, Montana, Verenigde Staten

We zijn inmiddels 3000 km verder en aangekomen in Montana. Wat is dit een mooie staat om doorheen te rijden ! We hebben de staten Michigan, Indiana, Illinois, Winconsin, North Dakota en Minnesota achter ons gelaten en zijn 2 tijdzones doorgereden. Momenteel is het hier 8 uur vroeger dan in Nederland.

Enkele dagen geleden zijn we na Holland via Shiphewana (de Amish Country) richting Chicago gereden.  The place to be voor Amish people. In winkels, op de fiets, in hun koetsjes en overal zie je rijen met was aan de waslijnen hangen. Enorm leuk om te zien.  Na een ritje in “the buggy” (het koetsje) en een bezoek aan het museum, zijn we richting Chicago gereden.

Uiteindelijk hebben we Chicago over geslagen aangezien het weer niet echt mee zat en zijn we doorgereden naar Bloomington, net onder Minneapolis in de staat Minnesota. Daar hebben we wat gegeten in het grootste winkelcentrum van Amerika “the mall of Amerika”. Met een sealife, attractiepark, bioscoop en heeeeel veeeeel winkels kijk je echt je ogen uit. Gisteren hebben we er een reisdag van gemaakt aangezien het nagenoeg de hele dag geregend heeft. Rond 7 uur kwamen we aan in ons eerste national park, het Theodore Roosevelt National Park en hebben geslapen op een natuurcamping tussen de bizons midden in het National park.

Vanmorgen vroeg zijn we het park gaan bekijken. De eerste stop was bij de cabin van Theodore Roosevelt, dit is de hut waar hij in verbleef wanneer hij ging jagen.  Daarna hebben we de senic route gereden waar we wat wild hebben gespot (Bizons, prairie hondjes en wilde paarden wauw…) en wat mooie wandelingen gemaakt. Ondanks dat het wat bewolkt was, was het een topdag.

Rond half 3 zijn we richting onze volgende bestemming gereden Bighorn Battlefield in de staat Montana . We slapen vannacht op een bomvolle camping in Miles City waar dit weekend het evenement “Bucking Horse Sale" plaatsvindt en hebben inmiddels al kennis gemaakt met onze dronken buren hihihi…. Vanavond speelt er een band hier in de stad en mag iedereen legaal drinken op straat. Dat willen wij natuurlijk niet missen.

Dit was het weer voor nu. Groetjes van ons

1. Kip:
    Geweldig allemaal!!!

Xxx
  2. Leonie:
    15 mei 2015
    Suus en Den wat een ontzettend leuke verhalen! Jullie maken wat mee zo. Leuk hoe jullie het omschrijven..hihi
    En de grootste mall van Amerika! Heerlijk!! Shoppen!! En die Amish is vast heel apart om zo te zien. Of je stik staat in de tijd. Super leuk en veel plezier! Xx Leo
  3. Henk en toos:
    15 mei 2015
    Wat een mooie reis, geniet ervan. Nog 2 weken te gaan. ! Grpetjes van Henk en Toos.