Niagara falls ( amerika ), ophalen camper en Holland

10 mei 2015 - Middlebury, Indiana, Verenigde Staten

De planning van de afgelopen dagen liep toch even net iets anders. Toen we 8 mei ons hotel uit gingen wilde we toch nog even de Niagara Falls vanaf de Amerikaanse kant bekijken. Eerst wilde we dit overslaan maar gelukkig hebben we dit niet gedaan. Al lopend zijn we de grens over gegaan naar Amerika. Uiteindelijk heb je aan deze kant veel meer te doen en te zien in het Niagara State Park dan aan de Canadese kant, al blijft het uitzicht vanuit welke kant dan ook prachtig ! Doordat we hier zijn blijven hangen moesten we Toronto City overslaan.

Het is stiekem toch ook wel lekker om een avondje rustig aan te doen. Dat is goed gelukt want we hebben die nacht bijna klokje rond geslapen. We hadden het ophaalstation al gebeld en mochten de camper eerder dan gepland ophalen. Wat een mazzel!

Om 11 uur kwam de taxi ons halen en rond 12 uur reden we na een introductie filmpje weg met de onze splinternieuwe camper. Dit jaar hebben we een iets kleiner model gekozen. Maar ook deze camper is van alle gemakken voorzien.

Na het doen van de eerste nodige boodschappen zijn we richting de grens van Amerika gegaan. De planning was om via Detroit de grens over te gaan maar toen de meneer van het ophaalstation zei dat we nergens mochten stoppen ( dus ook niet voor het stoplicht ) hebben we maar besloten om ergens anders de grens over te gaan. Via London zijn we richting Holland in de staat Michigan gereden. Onze eerste overnachting was aan een meer met schildpadden op een camping in Lansing Michigan... Zo leuk !!!

Vanmorgen zijn we nadat we hebben geface-timed met het thuisfront richting Holland gereden. Veel Nederlanders zijn vroeger naar hier geëmigreerd waardoor de stad veel Nederlandse invloeden heeft. Het is echt heel gek dat je aan de andere kant van de wereld zoveel dingen ziet die je herkent. Er is een Dutch city gemaakt met een tulpenroute, windmolens en een vuurtoren. Het lijkt een beetje op ons openluchtmuseum in Arnhem. Echt geweldig.

Daarna zijn we naar Middlebury gereden waar we zullen overnachten. Dit is de place to be om Amish te spotten. Morgen gaan we dan ook net zolang rondjes rijden totdat we iets van Amish te zien krijgen natuurlijk Hihi.

Daarna is het de bedoeling om naar Chicago te gaan, alleen zijn de weersverwachtingen niet zo best ivm de orkanen die in midden Amerika momenteel aan de orde zijn. Deze trekken naar het Noorden waardoor er aan deze kant veel regen, overstromingen en onweer wordt verwacht. We zullen zien.

Dit was het weer voor nu. Groetjes ons

1. Fauz:
    11 mei 2015
    ojee... orkanen, be careful!
    btw al een Amish gespot? :)