Niagara Falls (Canada)

7 mei 2015 - Niagara Falls, Canada

Eindelijk is het dan zover. Woensdag om half 4 's nachts kwam onze (schoon)vader (Tinus) ons ophalen om ons op Schiphol af te zetten. Na een frappuccino van de Starbucks zijn we om 7.35 het vliegtuig in gestapt naar Londen. Omdat de tussenstop op Londen Heathrow 4.5 uur duurde, hebben we de tijd gedood met het nuttigen van een Engels ontbijt en een paar spelletjes Skipbo. Om 12.05 zijn we naar Toronto vertrokken. Precies volgens schema zijn we om 14.45 (lokale tijd) in Toronto aangekomen. We konden direct de huurauto op het vliegtuig ophalen om richting onze eerste bestemming de Niagara Falls te gaan. Den had vooraf nog geprobeerd om een Dodge te reserveren maar dat kon helaas niet.. We konden ter plaatse uit een aantal auto's kiezen en laat nou net de laatste optie de Dodge Charter zijn... Wat een geluk en wat een gave auto!

Na 2. uur zijn we eindelijk aangekomen in het hotel en hebben we onze kamer ge-upgrade naar een kamer met uitzicht op de watervallen. We hebben een kamer met een schitterend uitzicht. We wilden nog even wat eten. We lopen het hotel uit, de hoek om en stonden in Las Vegas in het klein. Dit hadden we echt niet verwacht maar wel enorm leuk! Nadat we wat gegeten hebben zijn we richting de kamer gegaan. De vermoeidheid sloeg nu toch wel in en het was inmiddels ook 22.00 uur.

Vandaag hebben we de Niagara watervallen vanuit alle kanten bekeken. Wat is dit waanzinnig. Eerst zijn we met een boot naar de watervallen toe gegaan, wat een beleving hoe het water met een enorme gang, 60 meter naar beneden valt. Daarna hebben we de "Behind the falls" tour gedaan, ook dit is geweldig. Je kunt in gangen achter de watervallen komen en er naast. Vanaf de zijkant kun je een stuk onder de waterval door kijken. We hebben de watervallen vanuit alle kanten bekeken, en iedere keer val je weer stil hoe mooi en gaaf het is, Vanavond gaan we de watervallen nog in het donker bekijken en morgen zullen we weer afreizen richting Toronto om de stad te bekijken voordat we de auto weer inleveren. Morgen verblijven we in een hotel zo'n 25 km. vanaf het ophaalstation, zodat we zaterdag de camper kunnen ophalen en onze reis kunnen vervolgen.

Groetjes ons

1. Christa:
    8 mei 2015
    Het klinkt nu alweer jaloersmakend en wat een gave foto van jullie samen! Heerlijk om vanaf hier met jullie mee te reizen. Geniet ervan en pas goed op elkaar dikke kus van ons
  2. Fauz:
    8 mei 2015
    geweldig!!!! (en nee hoor, ben niet jaloers alleen beetje groen)
  3. Patricia ter Koolt:
    8 mei 2015
    Gaaf joh! Leuk om zo met jullie reis mee te kijken!
    Geniet ervan,....

xx
  4. Erik Berkhout:
    8 mei 2015
    Saaaaai. ... ik hoop dat de volgende verhalen wat interessanter zijn
  5. Kip:
    8 mei 2015
    Super gaaf om zo een beetje mee te reizen!!
    Geniet van alles en van elkaar!! Xxx