Little Bighorn Battlefield, Buighorn Canyon, Glacier N.P., Waterton Park

19 mei 2015 - Fort MacLeod, Canada

De band in Miles City hebben we nauwelijks horen spelen, maar we hebben daarentegen wel heel veel hilbillys gezien ;-) mensen met 2 verschillende schoenen, zonder tanden, heel veel cowboy hoeden en laarzen en een man met een slang om zijn nek ieuwwww… Wij zijn rond 22.00 uur tussen de schreeuwende dronken mensen maar weer terug richting de camper gelopen.

We zijn inmiddels weer zo’n 2000 kilometer verder. De teller staat nu op (ruim) 5000 km. Vanaf nu zijn de reisafstanden aanzienlijk korter. Enkele dagen geleden zijn we naar Little Bighorn National Monument geweest. Dat was erg indrukwekkend. Hier is meneer Custer nadat hij de Indianen had aangevallen om hun land te veroveren uiteindelijk vermoord en natuurlijk vele andere zijn bij deze slag omgekomen (zijn leger en de indianen). Het is toch bijzonder dat de Amerikanen het zo weten te draaien alsof het lijkt dat Custer het slachtoffer was.....

Daarna zijn we doorgereden naar Bighorn Canyon N.R.A., helaas is de dam pas volgend weekend geopend waardoor we niet echt goed in het park konden komen. We hebben wat rond gereden, wat ook al schitterend was en wat gegeten beneden in de canyon. We hebben in Billings geslapen nadat we een filmpje hebben gekeken in de camper. Vanmorgen zijn we richting de Great Falls vertrokken en het heeft werkelijk de hele dag geregend. Rond 16.30 kwamen we aan in Great Falls en ik vroeg daar aan een mevrouw achter de desk bij de camping “waar zijn de grote watervallen” ik zag de mevrouw al een beetje raar kijken en toen vertelde zij dat er eigenlijk niet heel veel te zien was in deze stad. Ik had gegoogle-ed op “Great Falls” en dan krijg je natuurlijk allemaal grote watervallen te zien duhhhh. Oeps, foutje in de planning zullen we maar zeggen hihi.

Daar ter plaatse hebben we op internet een camping opgezocht die op de weg naar onze volgende bestemming ligt, Glacier National Park. Voordat we konden vertrekken moest er eerst getankt worden, even betalen.. uhhh oh shit mijn tas ligt nog bij de computer met alles erin, de paspoorten, creditcard, geld, kaartje van mijn fotocamera (dat vond ik nog het ergst). Snel weer terug gereden en gelukkig had een eerlijke vinder hem al bij de balie afgegeven met alles er nog in en waren ze al op zoek naar een telefoonnummer. Poehee.. dat was ff schrikken.

Gisteren zijn we naar Glacier National park geweest. Helaas was ook dit park door de kou nog gesloten, maar we hadden toch een gedeelte van het park gevonden wat wel open was en zijn alsnog het park in gegaan. Ondanks dat het bewolkt was, was het erg mooi. We wilden een leuke wandeling naar een waterval maken totdat de mensen die net van de watrvallen af kwamen aan ons vroegen “do you have bearspay” uhh nee, hij zei “oh good luck”. Ze hadden net 2 beren gespot daar waar wij heen moesten. Na een kilometer lopen zijn we toch maar terug gelopen en kwamen een Moose tegen. Wat zijn die beesten onwijs groot zeg. Daarna vanuit onze camper de eerste beer gespot in de verte. Onze dag kon niet meer stuk.

Dezelfde dag zijn we weer de grens over naar Canada gegaan via besneeuwde bergweggetjes richting Waterton Glacier International Peace Park. We hebben geslapen in een vallei tussen de gletsjers. Echt geweldig ! Vandaag hebben we dit park bezocht (met berebellen aan onze jassen ;-) en nog eens 2 beren gespot waarvan één op het pad waar we net daarvoor liepen. Hij liep bij een drukke bezienswaardigheid (dat is al speciaal) richting een aantal wandelaars, die Denny vanaf de overkant heeft toegeschreeuwd dat er een beer aan kwam. We hebben een paar chinezen nog nog zo snel zien lopen ;-) De beer kon aan het eind van het pad gelukkig nog het bos in en alle toeristen hebben hele leuke filmpjes en foto’s kunnen maken. Wat een beleving. Vandaag slapen we op een camping in Fort Macleod. Vanavond is het wasdag maar eerst gaan we genieten in het zonnetje (voor de verandering ;-) in de hottub. heerlijkkkkk.

Morgen gaan we richting Banff en Jasper, de komende dagen worden zoals ze zeggen de hoogtepunten van de vakantie. Maar na alles wat we al gezien en beleefd hebben zijn we benieuwd. Dit was het weer voor nu.

Groetjes van ons

1. Leonie:
    19 mei 2015
    Wauw! Wat een indrukwekkend mooi verhaal met gave foto's! Een beer vlak bij? Spannend maar zoooo gaaf!! Wat leuk dat jullie zo genieten. Ik geniet lekker met jullie mee via de leuke verhalen. Ik kijk uit naar de volgende!! Veel plezier lieverds! Xx
  2. Annemarie Hoogwerf:
    trutje nala...

zit ik een bericht naar jullie te tikken gaat ze effe op mijn toetsenboord staan: weg alles....

dus poging 2:

sjonge jonge wat een mooie omgeving!!! heel indrukwekkend.
    een beer gezien en moose en dan nog een beer en die zo dicht bij.... nog bedankt voor het redden van die chinezen hé. die moeten eerst de economie in NL maar eens spekken voor dat ze de eer krijgen om opgevreten te worden door een beer!!!

mooi ook die water vallen... jammer alleen dat sommige parken nog gesloten zijn.

ga lekker genieten en blijf mooie plaatjes schieten. volgende keer misschien ook een filmppie?? en suus: hou die tas in de gaten hé? voor we het weten loopt er een verwijtje rond met 2 verschillende schoenen en een paar ontbrekende tanden en als kers op de taart met een cowboyhoed!!! dat moeten we niet hebben natuurlijk.
    pas goed op elkaar en veel plezier nog

dikke kus
    an

(héhé tis gelukt.... ze heeft me éven met rust gelaten)
  3. Erik Berkhout:
    19 mei 2015
    Wat hebben jullie een wereld-trip zeg !!! Fantastische verhaaltjes ook. Ik wacht met smart op de volgende ! GENIET ! X
  4. Patricia ter Koolt:
    23 mei 2015
    Super joh!!
    Ennuh,.... kijk een beetje uit voor die beren!!?
    Voor je het weet ben je een bereklauw ; )

Mooie omgeving,...........
    Have fun guys!!
    xx
  5. Char:
    26 mei 2015
    zo gaaf. .en indrukwekkend. .super om mee te reizen met jullie!