Wells Grey en Vancouver Island

28 mei 2015 - Vancouver, Canada

Enkele dagen geleden zijn  we richting het zuiden gereden. We hebben daar Wells Grey Provincial Park bekeken. Er is echt wel een heel verschil tussen een National en Provincial park qua onderhoud e.d., het was een beetje een somber park, met slechte wegen en met, in eerste instantie weinig natuur schoon totdat we o.a. de Helmcken fall tegen kwamen en een (volgens ons) grizzly beer langs de weg zagen. De berenteller staat nu op 15 ! De dag erna zijn we door gereden naar de Ferry van Vancouver Island zodat we een dag extra op het eiland zouden hebben.

Dit was een goede beslissing want Vancouver Island is werkelijk prachtig. De combinatie van de natuur en de zee is bijzonder. We hebben daar op de mooiste campings gestaan met uitzicht over de zee. De eerste nacht hebben we in Nanaimo overnacht, dag 2 zijn we naar Tofino gereden. Dit is het westelijkste punt van Canada. Een schattig klein surfers dorpje met een lay back sfeer. De weg er naar toe was prachtig maar lastig, veel bochten en hoge bergen maar het uitzicht was werkelijk prachtig.

Dag 3 zijn we naar Victoria gegaan en hebben we een whale watching tour gedaan. Dit keer was het alleen zonder walvissen ;-) dus dat was wel jammer. Wel hebben we zeekoeien, zeehonden en een arend gezien en hebben we een halve dag op een zodiac gevaren die super snel gaat. Dat is al een ervaring op zich. Daarna weer de Ferry terug genomen naar het vaste land en hebben we onze laatste overnachting gehad in Burnaby in de buurt van het verhuurstation. Nadat we alles hadden opgeruimd en gedumpt e.d. hebben we nog lekker in het zwembad gehangen en vanmorgen zijn we richting het verhuurstation gereden. Het inleveren van de camper ging allemaal vrij vlot. Ook nu kunnen we weer zeggen na ruim 7000 kilometer te hebben gereden van het oosten naar het westen van Canada via Amerika, dat het ons toch wel heel erg goed bevalt in een camper.

Daarna heeft de alli babba taxi (die ons te veel liet afrekenen en hij zijn eigen fooi wilde afhouden, welke we uiteraard vriendelijke doch dringend terug hebben gevraagd ;-) bij ons laatste hotel afgezet in downtown Vancouver city. Hier zullen we de laatste dagen van de vakantie doorbrengen.

Maar nu gaan we eerst de stad bekijken. groetjes van ons

1. Christa:
    28 mei 2015
    Geniet van jullie laatste dagen skatjes!!! Ben benieuwd naar de andere 5436 foto's hihi xxx
  2. Leonie:
    29 mei 2015
    Even genieten nog leukerds! Verhaal is weer leuk en prachtige foto's! Xxxx
  3. Henk en toos:
    29 mei 2015
    als je nog een paar dagen in vancouver bent moet je proberen naar het indianen museum te gaan dat is prachtig groetje